VOLVO MEEST KLANTGERICHTE BEDRIJF VAN NEDERLAND

CCDNA toont vier nieuwe namen in bedrijven Top 12 Volvo mag zichzelf een jaar lang het meest klantgerichte bedrijf van Nederland noemen. Dat is zojuist in Utrecht bekendgemaakt tijdens de 6e editie van de Customer Centric DNA Awards. Ruim 13.000 consumentenwaarnemingen zijn voorafgaand aan de uitreiking in kaart gebracht. D-reizen, de award-winnaar van vorig jaar, eindigde op de tweede plaats. In de Top 12 best scorende bedrijven komen dit jaar nieuwe namen naar voren waaronder de overall winnaar Volvo, maar ook Univé (verzekeraars) en DSW (zorgverzekeraars). De CCDNA Awards is een initiatief van BearingPoint en Novio Research. Het is de grootste publieksprijs die bedrijven op het gebied van klantgericht ondernemen in Nederland kunnen winnen. Binnen twaalf verschillende sectoren werden er vanavond prijzen uitgereikt. Meer informatie is beschikbaar via www.ccdna.nl.   Acht merken hebben de nummer één positie binnen hun branche in 2017 kunnen vasthouden. BMW, vorig jaar dé winnaar in automotive, moet haar nummer één positie afstaan aan Volvo en komt hierdoor op de tweede plaats in deze branche. Opzet onderzoek De CCDNA Awards zijn gebaseerd op onderzoek onder ruim 13.000 consumentenwaarnemingen en samen beoordelen zij 121 bedrijven. Binnen de onderzoeksmethodiek vertellen consumenten in hun eigen woorden over de meest recente ervaring met een bedrijf en toetsen de bedrijven op hun klantgerichtheid. Zo loofde een van de respondenten winnaar Volvo als volgt:   “Ik ben zeer tevreden over de service van Volvo. Laatst was het verwarmingssysteem kapot. Dit werd door de dealer niet alleen gratis gerepareerd, er was ook een gratis leenauto  beschikbaar. Het werd allemaal prima geregeld.”   Alle consumentenreviews uit het onderzoek zijn vanaf nu ook te... read more
GROOTSCHALIG ONDERZOEK NAAR KLANTGERICHTE BEDRIJVEN

GROOTSCHALIG ONDERZOEK NAAR KLANTGERICHTE BEDRIJVEN

Op donderdag 13 april 2017 vindt de uitreiking van de CCDNA Awards (Customer Centric DNA) weer plaats; de grootste Nederlandse publieksprijs op het gebied van klantgericht ondernemen. De centrale vraag tijdens deze zesde editie heeft alles te maken met technologie vs. menselijk contact. Gaat de prestigieuze prijs naar bedrijven die voor het stimuleren van klantcontact veel gebruik maken van CRM-technologie – zoals de inzet van artificial intelligence en chatbots – of tóch naar de bedrijven die dagelijks face-to-face en persoonlijk klantcontact onderhouden?

read more

D-REIZEN MEEST KLANTGERICHTE BEDRIJF VAN NEDERLAND

Amsterdam, 14 april 2016 – D-reizen mag zichzelf een jaar lang het meest klantgerichte bedrijf van Nederland noemen. Dat is zojuist in Utrecht bekendgemaakt tijdens de 5e editie van de Customer Centric DNA Awards. Ruim 12.000 Nederlanders deelden daarvoor hun meningen en ervaringen over bedrijven waar zij klant zijn en beoordeelden hen op klantgerichtheid.

read more
Interview Unit4 –  CCDNA Awards  2016

Interview Unit4 – CCDNA Awards 2016

Vandaag vinden de CCDNA Awards 2016 plaats. Bedrijven die hun klanten bovengemiddeld centraal stellen worden bekroond met een speciale award. Maar hoe klantgericht zijn de sponsoren van het event? Een vraaggesprek met Marc de Vries, al 12,5 jaar sales manager bij Unit4. Unit4 is hoofdsponsor van de CCDNA Awards.

read more
NEDERLANDSE CONSUMENT WIL PRO BONO CO-CREËREN

NEDERLANDSE CONSUMENT WIL PRO BONO CO-CREËREN

Het thema ‘co-creatie’ is in marketingland hot topic. Maar zit de klant hier eigenlijk wel op te wachten? Uit onderzoek onder ruim 11.000 Nederlanders, dat in het kader van de aankomende CCDNA Awards is uitgevoerd, blijkt dat het merendeel van Nederland (59%) wel degelijk openstaat voor een meer intensieve samenwerking met bedrijven. Wel gelden er belangrijke randvoorwaarden voor het toepassen van co-creatie. Zo moet onder andere de dienstverlening van het bedrijf in de basis op orde zijn, de bereikbaarheid van het bedrijf goed en ook de periode waarin men klant is bepaald de mate waarin men bereid is tot co-creatie. Ruim 40% van de ondervraagden geeft aan dat zij eerder bereid zijn om met een bedrijf mee te denken indien zij al geruime tijd klant zijn van dat bedrijf.

read more
Klantgerichtheid: alleen voor de kleine spelers?!

Klantgerichtheid: alleen voor de kleine spelers?!

Amsterdam, 24 maart 2016 – Veel bedrijven zijn voortdurend bezig met hun klantgerichtheid. Niet zo gek, aangezien verschillende onderzoeken laten zien dat klantgerichte bedrijven meer tevreden klanten hebben die vervolgens voor meer groei zorgen. En welk bedrijf wil nou niet groeien?

read more
WAT ZIJN DE MEEST KLANTGERICHTE BEDRIJVEN VAN NEDERLAND?

WAT ZIJN DE MEEST KLANTGERICHTE BEDRIJVEN VAN NEDERLAND?

Amsterdam, 2 maart 2016 – De datum waarop de meest prestigieuze prijs op het gebied van klantgericht ondernemen wordt uitgereikt is bekend. Op donderdag 14 april vindt de 5e editie van de CCDNA Awards in DeFabrique in Utrecht plaats.

read more