GROOTSCHALIG ONDERZOEK NAAR KLANTGERICHTE BEDRIJVEN

BearingPoint maakt datum zesde editie CCDNA Awards bekend

Op donderdag 13 april 2017 vindt de uitreiking van de  CCDNA Awards (Customer Centric DNA) weer plaats; de grootste Nederlandse publieksprijs op het gebied van klantgericht ondernemen. De centrale vraag tijdens deze zesde editie heeft alles te maken met technologie vs. menselijk contact. Gaat de prestigieuze prijs naar bedrijven die voor het stimuleren van klantcontact veel gebruik maken van CRM-technologie – zoals de inzet van artificial intelligence en chatbots – of tóch naar de bedrijven die dagelijks face-to-face en persoonlijk klantcontact onderhouden? Vorig jaar was D-reizen de grote winnaar en ook BMW, Coolblue en Greenchoice ontvingen een hoge CCDNA-score. Dit jaar worden er niet alleen prijzen uitgereikt, maar wordt er ook veel kennis gedeeld door middel van gastsprekers en workshops. De CCDNA Awards is een initiatief van BearingPoint en Novio Research.  

Jessica Groeneweg, Manager Channel & Customer Strategy bij BearingPoint, licht het belang van de CCDNA Awards toe: “Dankzij nieuwe technologieën kunnen consumenten tegenwoordig op talloze manieren in contact komen met een organisatie. Het is voor bedrijven essentieel dat al deze ‘touchpoints’ in lijn zijn met de customer experience die de organisatie voor ogen heeft. Daarnaast biedt het digitale tijdperk tal van mogelijkheden om data-analyses te doen die direct inzicht geven in hoe het met de organisatie gaat, maar hoe speel je daarop in? Om organisaties daarbij te helpen, organiseren we naast de prijsuitreiking diverse workshops die hen in dit kader waardevol inzicht geven.”

 

Details CCDNA 2017

Betreft: uitreiking CCDNA Awards 2017

Datum: donderdag 13 april

Locatie: DeFabrique, Westkanaaldijk 7, Utrecht

Toegang: gratis voor genodigden

 

Deelnemende industrieën

De industrieën die in het grootschalige onderzoek á 12.000 respondenten worden opgenomen zijn: Automotive, Banken, Energie, Internet providers, Netbeheerders, Vakantie, Offline Retail, Online Retail, Telefonie, Reizen, Verzekeraars en Zorgverzekeraars.

 

Groter marktaandeel dankzij CCDNA-score

Franse studies wijzen uit dat bedrijven met een hoge CCDNA-score, over een periode van vijf jaar, 8% meer groei realiseren dan de grootste bedrijven van Frankrijk*. De CCDNA-score is een graadmeter die aantoont hoe klantgericht een organisatie opereert; hoe hoger de CCDNA-score, hoe succesvoller het bedrijf is in klantgericht ondernemen. De score toont de perceptie van de consument, waarbinnen variabelen als vertrouwen, aanbevelingsdrang, emoties en associaties worden getoetst. Daarnaast biedt de score inzicht in het functioneren van de dagelijkse beroepspraktijk, zoals bereikbaarheid, klachtafhandeling, laatste klantcontact en invulling van webcare. Door de veelzijdigheid van de score biedt de CCDNA-score een dieper inzicht in consumentenloyaliteit dan bijvoorbeeld de Net Promoter Score.

 
197222 infoghraphic%20ccdna%20score ced94a large 1456910929

 

Digital vs. Customer centricity

Tijdens de CCDNA Awards gaan BearingPoint en NovioResearch dieper in op trends en ontwikkelingen op het gebied van klantgericht ondernemen. In de vorm van workshops en best practices krijgen bezoekers antwoorden op vragen als: Wat zijn de nieuwe strategieën en technologieën in het CRM-universum? Wat is de impact van artificial intelligence op de customer journey? En welke plaats moet business analytics in de organisatie innemen? Ook wordt inzichtelijk of en in hoeverre minder face-to-face contact met een klant tot een slechtere klantrelatie leidt.